Blog Archives

Top Lies spread by Indian Media in August 2015

OpinIndia has done a yeoman’s service by compiling #presstitutes’ blatant lies in the month of August. One can use this to silence those who use the epitaph Modi-Bhaktas for those who criticize the Mainstream Media.

http://www.opindia.com/2015/09/top-lies-spread-by-indian-media-in-august-2015/

Top Lies spread by Indian Media in August 2015

Big Lies:

1. 1 August 2015: India Today group – Salim Khan says Salman being targetted for his religion. 

India Today ran an interview of Salim Khan done by Rajdeep Sardesai and presented a blaring headlineScreenshot_2015-08-01-22-54-06 that Salim Khan says Salman is being targetted because of being a Muslim. There were two interviews done, one in English and one in Hindi. Initially the English interview was released. In this version Salim Khan doesn’t even come close to saying anything like this. Yet, as seen in screen-grab of the same interview, the tickers claim he said something like this.

The 2nd interview in Hindi was later released. In this again, Rajdeep repeatedly goads Salim Khan to give him the answer he wants:

Rajdeep: Is Salman a soft target because he is a Muslim?

Salim Khan: Not only Muslim, Muslim and a celebrity. If an ordinary Muslim from behrampeda or bhindi bazaar would have given this statement, would this road be closed then?

From the above Salim Khan made it clear that If Salman was being targetted for being a muslim, other muslims too would have been targetted. But the difference between Salman and other muslims was he is a celebrity, hence he gets targetted. Editor of India Today, Shiv Aroor too accepted that since they have put it in quotes, it should have been an exact quote. Obviously it was a massively twisted quote. Perhaps this is what prompted India Today to later delete the tweet which said “Salim Khan says Salman being targetted for his religion”

2. 3 August 2015: Hindustan Times – Asaram turns saint in the pages of NCERT textbook

This story began with an ANI News report which said in Rajasthan in a class III textbook, Asaram was listed as Untitled“Country’s famous saints”. Hindustan Times went ahead with this story and for reason claimed that this was found in an NCERT textbook. They even got quotes from various individuals panning the NCERT board. Fact is, if one checked the NCERTtextbooks for class III from Rajasthan, such a chapter is not present in any of the books. Eventually, the Hindustan Times published a small corrigendum apologising for their incorrect report, although the web version still carries the wrong report. This was after the MHRD forced them to issue a corrigendum.

3. 5 August 2015: The Hindu – Govt orders all officers to turn up for Modi’s I-day address. “Tone and Tenor of circular surprises many”  A Central Government circular

Untitledmandated that all officials be present at the PM’s Independence Day speech. Although this is a routine cricular, The Hindu made it sure that it would alarm you by adding a theme to this news that suggested this circular had “surpised many by its tone and tenor”. As it turns out, a few days after this front page burst, The Hindu had to publish a small clarification in the inner pages which said that their earlier story was an “exaggeration of facts” and that the circular in question was in line with the “standard practice”.

4. 6 August 2015: India Today – Sonia says Naga Peace deal Unacceptable.  India Today claimed that Sonia Gandhi had termed the Naga Peace Deal “unacceptable”. UntitledThey published a story with this title, but nowhere in the story was the exact quote of Sonia Gandhi given, where she claimed the deal was “unacceptable”. As it turns out, she never said this but it could have been said by Sitaram Yechury of CPI(M). Sonia on the other hand, seemed more miffed at being kept in the dark about this historic deal. India Today showed great speed an alacrity and deleted the wrong tweet and corrected the story on the very same day, and gave it a new headline “Sonia says Naga peace deal shows Modi govt’s arrogance”

5. 11 August 2015: TheWire.in – BJP, Including Modi when he was CM, blocked GST for political ends.This claim has been made repeatedly by Congress leaders but it was surprising to see a news site take this stand too. We had written a separate post on this, where we showed via news articles of the time, that Non-BJP states including Congress states had opposed UPA’s GST bill for various reasons. Also, the BJP states which did oppose GST then, had clearly spelt out their reasons and demands, and since these demands were now satisfied and the GST bill was amended, they had supported this revised GST. TheWire.in did not include both these facts in their one-sided post which was written by M K Venu.

6. 15 August 2015 : Mail Online – The terrible plight of Indian elephants In the above piece, it was claimed that Elephants are tortured at the Guruvayur temple in Kerala. It claimed that Elephants were “Chained to the same spot for 20 years, Beaten into submission at secret jungle training camps.” All the claims made in this article were demolished in a detailed post by Prem Panicker on a blog.

7. 18 August 2015: All Media – Major relief for Congress in National Herald case, sources say Enforcement Directorate will close it We had written a separate post on this, where we showed hoe various news sites like CNN IBN, India Today, Firstpost and Zee News had misreported this news. First of all, none of the stories highlighted the fact  the National Herald case with the ED was different from the National Herald case going on in courts. Secondly the ED never had any open National Herald case, so question of “closing” it never arose. ED only refused to file a PMLA case in the issue on “technical grounds” and since it felt it was too early. Some reports suggested this was due to “lack of evidence”. Keeping in mind all these distortions, the use of the phrase “major relief” was highly misleading.

8. Reuters and then Indian Media – Pakistan cancels Commonwealth conference to highlight ‘Kashmir issue’ The story begins with Pakistan, the host nation, not inviting the J & K speaker at the Commonwealth conference in Islamabad. To this, India objected strongly and threatened to boycott the conference. Now, as per the Reuters report (which was written by a Pakistani journalist based on inputs of Pakistani officials), Pakistan cancelled the conference “to raise the Kashmir issue”. This was perceived as a “hardening of stance by Pakistan”, to “provoke India“, by many Indian MSM outlets. Fact is, Pakistan did not cancel the conference. The Commonwealth Parliamentary Association (CPA) issued a statementthat the Executive Committee cancelled the meet because Pakistan did not invite the J & K speaker. In fact, certain sites like The Hindu and CNN IBN even reported that This should have been considered a  out of  members of the CPA executive committee voted to cancel the talks because Pakistan had ” violated the CPA constitution by not inviting an eligible member” . This was a diplomatic win for India, but it was portrayed in the media differently.

921 August 2015: All Media – Misbah Quadri denied flat in a Mumbai colony for being a Muslim. This news broke in May 2015. Soon after it surfaced, follow up reports suggested the story was false but only now has the story been proved to be false. Quadri had then claimed that she was being discriminated against because of her religion and was not being given a flat in a colony. The media did not employ any sort of fact check and blared the story all over. Later some outlets like Hindustan Times & Mid-day decided to look at the other side and did not find evidence to back her claim. Now, the cops have finished the investigation and found no evidence to support her claim. There were other Muslim families living in the same colony and none had been persecuted.

10. 21 August 2015: Times Now Congress Sweeps Civic Polls in Rajasthan First the cold facts and figures: In the Rajasthan Civic Polls, BJP managed to win clear majority in 66 of the 129 local bodies, and claimed to be able to form the board in another 14 bodies. Even if we take 66, it is above the 50% of 129 and can surely mean only 1 thing. Yet, Times Now had this coverage: “Congress Sweeps Civic Polls, Makes Lalitgate Inroads “. To add to the joke, On the very next day, Times of India carried a story in print as well as online, which contradicted Times Now. It said “BJP sweeps Civic Polls in Rajasthan, Congress fails to capitalize on Lalitgate”. Yes 2 media outlets from the same group had 2 different interpretations of the same set of numbers!

11. 21 August 2015: PTI – India’s GDP Can Double in 3 Years: Railway Minister Suresh Prabhu PTI claimed that Suresh Prabhu, at a fucntion in Kolkata claimed that India’s GDP can double in 3-3.5 years. Simple arithmetic would show that to achieve this India would have to grow at a minimum of 20 odd % per year (compounded annually). Even the improbability of this figure did not throw off PTI. Hence, Minister Suresh Prabhu had to clarify on twitter. He said this was a case of “complete misreporting” and he had said it would take 6-6.5 years for GDP to double. He also expressed his frustration that so many sites were carrying PTI’s wrong report. We could find 2 sites, which relied on an IANS report, which correctly reported that Suresh Prabhu had 6-6.5 years.

12. 21 August 2015: PTI – India calls off NSA level talks with Pakistan. PTI reported this Breaking News which was soon picked up by all media outlets. It was based on PTI’s interpreattion of India’s strongly worded response to Pakistan’s statement on the NSA level talks. India had only said that they cannot talk if Pakistan does not honour its commitments, but PTI in the hurry of being the first to break this news, misreported it completely. ANI News, was 3 minutes late as compared to PTI, but had the facts right after they confirmed the same with Government sources.

13. 22 August 2015: Janata Ka Reporter and Hindustan Times – Delhi court says Delhi police’s action was ‘actuated by political vendetta,’ on Commando Surinder’s arrest In what in reality is an exhibit of poor knowledge of English and legal terms, Janata ka Reporter and Hindustan Times claimed  that a Delhi court had stated that Commando Surinder’s arrest was “actuated by political vendetta”, and hence he was given bail. The exact statement of the court is as follows:

“Furthermore, it has been averred that this case is actuated by political vendetta. Thus, no prejudice is likely to be caused to the prosecution in case the accused persons are admitted to bail,”

The key word here is “averred” which both the media outlets seem to have misunderstood. “Averred” means to have been “stated” and in legal parlance, means “allege as a fact in support of a plea”. In the current context, the judge had said that the defendant i.e. Commando Surinder had stated that the case was of political vendetta. It was not the judge’s observation, as interpreted by Janata ka Reporter & Hindustan Times. Also, the reason for giving bail was that “none of the offences for which they have been booked were punishable with jail term for more than seven years and there was no chance of their absconding or fleeing from justice“.

14. 24 August 2015: All Media – The “Pervert” who “molested” Jasleen Kaur This case is far too well known now. Mid-day , DailyO & Times Now called him a “Pervert”. His crime was reported to be “sexual harassment” and “molestation”. These are just a few examples but media, relying only on the version of Jasleen Kaur branded a Delhi youth as a criminal. All this, even when Jasleen’s first tweet only claimed that the guy had made “obscene remarks”. Later, an independent eyewitness trashed Jasleen’s version and said although the guy might have violated a traffic law, it was a standard altercation between Jasleen (who was volunteering to be manage traffic) and the guy. Many more issues further came up and slowly Jasleen’s claims seemed to be exaggerated to the say the least. But MSM had ruined the “pervert’s” name on the very first day, without a basic cross check.

15. 26 August 2015: All Media – Sensationalised reporting of Census data. “Lies, damned lies, and statistics”, is an age old phrase, and Indian MSM, when faced with huge data like the Religious Census figures, used all sort of twisted arguments to present whatever they wanted. Some like The Hindu andNDTV reported that “Muslim population growth slows” while not mentioning that Hindu population rate of growth also fell, and Muslim rate of growth was still the highest among all religions. PTI claimed that “Hindu population declined”, but the fact is the absolute population of Hindus grew, only the proportion of Hindus declined.

Miscellaneous Lies:

13 August 2015: PTI – Sonia pulls up Agriculture Minister for ‘outrageous’ statement on farmers’ suicides This PTI report was carried by Mid-day as it is , and was later changed by Mid-day when the error they carried from the PTI story was pointed out. The report said “Sonia pulls up Agriculture Minister”. Since Sonia neither appointed the minister, nor is in power, she couldnt technically “pull up” the minister. Mid-day editor Sachi Kalbag accepted the error and changed the headline later.

2. 4 August 2015: CNN IBN – BJD joins JDU, CPI, CPM, RSP, NCP, TMC, AAP & Congress protest against suspension of MPs from LS IBN claimed that along with other UPA faithfuls, BJD too protested against the suspension of Congress MPs from the Lok Sabha for unruly behaviour. Fact is BJD did not join the protest. This was pointed out by numerous twitter users and even BJD MP Baijayant Jay Panda refutedthis news.

3. 5 August 2015: The Hindu – Right-wing group attacks FTII This lie is actually from July but since we did not notice it then, it is being reported now. As can be seen from the attached screenshot, The Hindu hadUntitled reported that “Right Wing groups” had attacked FTII. This is apparent from the google search result and the byline which appears with the post. But when one actually went through the post, one could see that it clearly mentioned “unidentified vandals”. The only mention of a “right wing group” was of some group called “Patit Pavan Sanghatana”, which as the report itself says, had only rallied behind Mr. Chauhan  and protested against FTII. Did The Hindu make the inference that this group itself were the vandals? If so, why did they later change their headline to: “FTII seeks police protection”. It seems The Hindu was caught on the wrong foot and then hurriedly corrected itself.

4. 9 August 2015: Dainik Bhaskar – Rahul Mahajan was a close friend of Radhe Maa. Rahul Mahajan was one of the few celebrities who openly came out against God-woman Radhe Ma, posting her pictures in “indecent clothing” on Twitter. Yet, Dainik Bhaskar in their report claimed that Rahul was once an “inseparable friend” of Radhe Ma. Rahul took objection to this false claim and clarified on twitter that far from being a friend, he had never even met Radhe Ma. Bhaskar subsequently updated their post.

5. 18 August 2015: Indian Express and ABP News (at least) – Preity Zinta to IPL officials: Some of my players may have been linked to suspicious activity

News reports from a section of media claimed that Zinta had told BCCI officials  that some players from Kings XI Punjab may have indulged in “suspicious activities” linked to throwing matches. The reports also claimed that Zinta had said that she had felt at times that some IPL matches involving her team had followed a pre-decided pattern. Preity in her response on twitter blasted these media houses for the “inaccurate & extremely irresponsible & malicious” story. She clarified that she ahd onlysuggested  random polygraph tests to prevent corruption. She also said A constructive conversation to genuinely make a difference to the game is turned into a destructive article for sensational purpose“. She also said she was very proud of her team  and under no circumstance will she tolerate slander towards her or her team.

6. 25 August 2015: All Media: Sensex records biggest ever fall

Multiple media outlets reported that “Manic Monday” on 25 August the Sensex crashed to its biggest single-day fall ever. The Sensex fell by 1624 points, nearly 6%. But this was not the biggest single-day fall, neither in absolute terms nor in percentage terms (which is more important). One of the days when Sensex had logged higher intra-day losses was on 31 January 2008 when it lost 2063 points i.e. 10.8%. There other occasions too when it recorded larger falls.

7. 25 August 2015: All Media: Anurag Kashyap gets into a brawl with MMA fighter, gets injured!

Multiple Media houses (some have deleted the story now) reported that Anurag Kashyap got injured in a fight with a MMA fighter. This was absed on Kashyap’s Instagram posts where he posted pics of a bandaged eye. As a caption for one of the pics, he said: “Now they put a plaster, this is what happens when you get into a brawl with a MMA fighter”. MSM took off from here, did not bother doing a cross check into his claims and reported it. As it turns out, Kashyap revealed in a Facebook post that he was actually doing a prosthetics test for his eye and he planted the “MMA fighter” part to trap and expose the media. And the media obliged.

8. 25 August 2015: CNN IBN: OROP not financially feasible nor sustainable – Arun Jaitley

Late on 25 August, IBN group was the only one reporting this news. Instantly everyone 1 assumed that OROP had been shelved since IBN reported that Jaitley, the Finance Minister, himself had said OROP is not feasible. The odd thing here was nobody else was reporting this story, no other media house. Only Firstpost, which is a part of the IBN group, reported this, that too based on IBN’s tweet itself. After a few minutes IBN deleted the said tweet. This was after BJP National Gen Secretary Ram Madhav declared on twitter that the news is false. Further, a few days later, the Defence Minister made a statement saying that only “small gaps are being filled in OROP now”.

9. 27 August 2015: IBN 7: Syed Tarikh Pirzada says Rahul Gandhi and Kejriwal musy break Hindus on caste line to break India

Pirzada is a Pakistani commentator who often makes anti-India remarks. But this remark was not by him. In fact it was a tweet by a parody account but IBN 7 took it to be real and manufactured a news piece on it.

10. 26 August 2015: Hindustan Times – Muslims in Gujarat decreased by 34.52% between 2001 and 2011

In their print edition, Hindutan Times published the following infographic 1which said population of Muslims in Gujarat had come down from 45.92 lacs in 2001 to 30.07 lacs in 2011. This sort of data fits perfectly in the narrative that “Muslims are being persecuted in Gujarat”. But this data is totally false. A look at the official datareleased by the Census department shows that the population of Muslims in Gujarat in 2011 was in fact 58.46 lacs, and the figure of 30.07 lacs reported by Hindustan Times was only of Male Muslims in Gujarat. Unintentional error? which went unchecked at multiple levels? Even when the massive drop of 34.52 % would have raised alarm bells that something somewhere is wrong?

January 2015: 7 Lies

February 2015: 8 Lies

March 2015: 9 Lies

April 2015: 18 Lies

May 2015: 20 Lies

June 2015: 20 Lies

July 2015: 27 Lies

The following two tabs change content below.
Advertisements

FREEDOM FROM ANTI-NATIONAL MEDIA is the theme for this year’s Independence Day on Social Media

FREEDOM FROM ANTI NATIONAL MEDIA is the theme for this year’s Independence Day on Social media. Can GIBV count on your support for this?

BOYCOTT PRESSTITUTE MEDIA

Global Indians for Bharat Vikas (GIBV)  invites you to join in boycotting Times of India, Indian Express, The Hindu, India Today, Tehelka, Outlook and other similarly biased newspapers/magazines and offending TV channels like ABP News, Aaj Tak, TimesNow, NDTV, etc.,  on this 15th August by cancelling your subscription, removing their application from your smartphone and let them know that you have cancelled your subscription (and why.)
The idea is to take a selfie with a) crushed / crumpled paper b) paper flushed down toilet c) paper burning d) torn paper e) a black tape/stripe across TV screen with the channel we are protesting against f) a garland of shoes around the channel/TV screen. Whenever and wherever we post a selfie, it should say “Selfie in support of the NATION and against #presstitutes”.

Media BlackoutBoycott Paid Meida- Bharat mapBoycott Paid MediaBoycott Paid Media on August 15thIMG_1697IMG_1703IMG_1709IMG_1711IMG_1712IMG_1714IMG_1718IMG_1717IMG_1715    Selfie in support of the NATION and against #presstitutes

It would help immensely if all of us can make this viral in next couple of days so that on 15th August, these anti national media houses get a big message from us.

On this 15th August, let us work to achieve real freedom from anti-national, anti-majority, biased media. These are the purveyors of lies, half-truths and innuendos. These are the entities that shed tears for convicted terrorist Yakub Memon but relegate details of ex-president Dr. A. P. J. Abdul Kalam’s funeral to inside pages since front pages are occupied  to glorify a terrorist. These are the entities with headline, “Then They Hanged Him”, signifying that the President of India, the Government of India and the highest judicial authority, the Supreme Court were  “They” ; and the newspaper  (and other paid media) were “we”,  Meaning supporters of terrorist Yakub Memon.

Together, we have the power to make a change. Let us use this 15th August to reclaim our true freedom from these anti-national media that has distorted any positive news of people’s and government’s achievements and supported those who are hell-bent on weakening India. This is the ‘paid media’ that is engaged in incessant war on the ethos of our motherland to demoralize the society and weaken the fabric of the society. We cannot progress and have all-round development of the country, until we force such business houses to mend their ways.  Let us do it together.

Please give this wide publicity on social media and in other avenues.

Happy Independence Day! Thanks for your support.

Who owns the media in India ? Muslims, Christians Or Hindus?

Need I say anything more?

Posted on August 17, 2010 by Sam Hindu’s Blog.
SOME TIMES BY ; SANTOSH BHATT 

Who owns the media in India ?                                         

  • Let us see the ownership of different media agencies.
  • when i was in india and young journalist working for Goenka group and first time when people started talking about foreign investment i opposed it.
  •  I was against of any foreign investment due to this kind of long-term effects it will have on …country and mass..and Culture and Rape to the country by thoughts of bigots,.
  • NDTV: A very popular TV news media is funded by Gospels of Charity in Spain Supports Communism. Recently it has developed a soft corner towards Pakistanbecause Pakistan President has allowed only this channel to be aired in Pakistan .
  •  Indian CEO Prannoy Roy is co-brother of Prakash Karat, General Secretary of the Communist party of India . His wife and Brinda Karat are sisters.
  •  India Today which used to be the only national weekly which supported BJP is now bought by NDTV!! Since then the tone has changed drastically and turned into Hindu bashing.
  • CNN-IBN:This is 100 percent funded by Southern Baptist Church with its branches in all over the world with HQ in US. The Church annually allocates $800 million for promotion of its channel. 
  • Its Indian head is Rajdeep Sardesai and his wife Sagarika Ghosh.
  • Times group list : Times Of India,  Mid-Day,  Nav-Bharth Times, Stardust, Femina, Vijay Times, Vijaya Karnataka, Times Now (24- hour news channel) and many more… Times Group is owned by Bennet & Coleman.   World Christian Council does 80 percent of the Funding, and an Englishman and an Italian equally share balance 20 percent.              
  • The Italian Robertio Mindo is a close relative of Sonia Gandhi.
  •  Star TV:It is run by an Australian, who is supported by St. Peters Pontifical Church, Melbourne.
  • Hindustan Times: Owned by Birla Group, but hands have changed since Shobana Bhartiya took over. Presently it is working in Collaboration with Times Group.
  •  The Hindu: English daily, started over 125 years has been recently taken over by Joshua Society, Berne , Switzerland .. N. Ram’s wife is a Swiss national.
  • Indian Express: Divided into two groups. The Indian Express and new Indian Express (southern edition) ACTS Christian Ministries have a major stake in the Indian Express and latter is still with the Indian counterpart.
  •  Eeenadu: Still to date controlled by an Indian named Ramoji Rao. Ramoji Rao is connected with film industry and owns a huge studio in Andhra Pradesh.
  • Andhra Jyothi:The Muslim party of Hyderabad known as MIM along with a Congress Minister has purchased this Telugu daily very recently.
  •  The Statesman:It is controlled by Communist Party of India.
  •  Kairali TV: It is controlled by Communist party of India (Marxist)
  • Mathrubhoomi: Leaders of Muslim League and Communist leaders have major investment.
  •  Asian Age and Deccan Chronicle: are owned by a Saudi Arabian Company with its chief Editor M.J. Akbar. Gujarat riots which took place in 2002 where Hindus were burnt alive, Rajdeep Sirdesai and   Burkha Dutt working for NDTV at that time got around 5 Million Dollars from Saudi Arabia to cover only Muslim victims, which they did very faithfully…Not a single Hindu family was interviewed or shown on TV whose near and dear ones had been burnt alive, it is reported.
  •   Tehelka.com’s Tarun Tejpal  regularly gets blank cheques from Arab countries to target BJP and Hindus only, it is said.

 The ownership explains the control of media in India by foreigners. The result is obvious.

When print media and TV continuously air systematic venom towards the same culture and country and dumb politicians and common man  are  blind to see the long-term effects of their actions, Hindus are bound to get demoralized and their young generation will grow up hating its own heritage and culture.   

WHO OWNS INDIAN MEDIA? COMMUNISTS, CHRISTIANS or MUSLIMS?

Here is an eye-opening list of linkages of media people in India. As can be seen, it is an incestuous cabal of Communists, Christians and Muslims that is dominating Indian English Media. It is a closed group and Hindus are simply not welcome. Only in India with an 80 percent Hindu majority can this kind of nonsense be accepted by the majority.

  1. Suzanna Arundhati Roy is niece of Prannoy Roy (CEO of NDTV)
  2. Prannoy Roy married to Radhika Roy
  3. Radhika Roy is sister of Brinda Karat (CPI(M))
  4. Brinda Karat married to Prakash Karat (CPI(M) – General Secretary)
  5. CPI(M)’s senior member of Politburo and Parliamentary Group Leader is Sitaram Yechury.
  6. Sitaram Yechury is married to Seema Chisthi.
  7. Seema Chisthi is the Resident Editor of Indian Express
  8. Burkha Dutt works at NDTV
  9. Rajdeep Sardesai was Managing Editor at NDTV
  10. Rajdeep Sardesai is married to Sagrika Ghose
  11. Sagarika Ghose is daughter of Bhaskar Ghose.
  12. Bhaskar Ghose was Director General of Doordarshan.
  13. Sagarika Ghose’s aunt is Ruma Pal
  14. Ruma Pal is former justice of Supreme Court
  15. Sagarika Ghose’s another aunt is Arundhati Ghose.
  16. Arundhati Ghose was India’s permanent representative/ambassador to United Nations.
  17. Y.S.Rajasekhara Reddy was the Chief Minister of Andhra Pradesh.
  18. YSR Reddy was from the Congress party (INC).
  19. YSR Reddy’s father, Raja Reddy, setup a degree college and a Polytechnic in Pulivendula.
  20. YSR Reddy had said that his one year study at Andhra Loyola College (ALC), a Jesuit institution, influenced him so much that he handed over the Pulivendula colleges to the Loyola Group.
  21. The YS family has established several educational institutions in Andhra Pradesh.
  22. YSR Reddy’s daughter is Sharmila.
  23. Sharmila married Anil Kumar, Anil Kumar converted to Christianity after the marriage.
  24. Anil Kumar set up “Anil World Evangelism” and is an active Evangelist.
  25. YSR Reddy’s son is YS Jagan Mohan Reddy.
  26. YS Jagan is Chairman of Jagati Publications Pvt. Ltd.
  27. Bhumna Karunakara Reddy is close to YSR Reddy.
  28. Karunakara Reddy is the Chairman of Tirumala Tirupati Devasthanam.
  29. JPPL publishes the newspaper Sakshi.
  30. Chandra Babu Naidu has claimed that Lanco group was forced to invest in JPPL.
  31. L. Sridhar is alleged to have made the investment from Lanco Group.
  32. L Sridhar is Lanco Infratech’s Vice Chairman
  33. L Sridhar’s brother is L.Rajagopal.
  34. L.Rajagopal joined Congress in 2003.
  35. L Rajagopal is the son-in-law of P.Upendra.
  36. P.Upendra is a former Minister from Congress.
  37. Lanco Group’s Chairman is L. Rajagopal
  38. Andhra Prabha is a telugu newspaper started in 1938.
  39. Andhra Prabha is owned by The New Indian Express Group.
  40. Andhra Jyothi is a telugu newspaper.
  41. Andhra Jyothi’s Managing Director is Vemuri Radhakrishna.
  42. SUN TV Network is owned by Kalanidhi Maran.
  43. Kalanidhi Maran is the Chairman & Managing Director of SUN TV Network.
  44. SUN TV network owns: Sun TV, Gemini TV, Teja TV, Surya TV, Kiran TV, Udaya TV, Surjo TV among other channels.
  45. Kalanidhi Maran owns the tamil daily `Dinakaran’.
  46. Dinakaran was started by a former DMK Minister K.P.Kandasamy.
  47. Kalanidhi Maran’s brother is Dayanidhi Maran.
  48. Dayanidhi Maran was Minister of Communications and IT in the UPA government.
  49. Kalanidhi Maran’s father was Murasoli Maran.
  50. Murasoli Maran was a Union Minister from the DMK party.
  51. Murasoli Maran edited a tamil daily `Murasoli’.
  52. Murasoli Maran was an editor to `The Rising Sun’ a English weekly.
  53. Murasoli Maran as a publisher published the following tamil magazines: Kungumam, Muththaram, Vannathirai & Sumangali.
  54. Murasoli Maran’s uncle is M.Karunanidhi.
  55. M. Karunanidhi was Chief Minister of Tamil Nadu, from the DMK party.
  56. M. Karunanidhi launched Kalaignar TV in 2007.
  57. M.K. Azhagiri owns Kalaignar TV.
  58. M.K. Azhagiri is M.Karunanidhi’s son.
  59. M.K. Stalin is another son of the M. Karunanidhi.
  60. M.K. Stalin was named after Joseph Stalin.
  61. Joseph Stalin was the authoritarian leader of the Soviet Union.
  62. M.K.Stalin is the Minister for Rural Development and Local Administration in Tamil Nadu.
  63. Kanimozhi is one of the daughters of M. Karunanidhi.
  64. Kanimozhi was a sub-editor for the `The Hindu’.
  65. Kanimohi was Editor in Charge of `Kungumam’ a tamil weekly.
  66. Kanimozhi became a Rajya Sabha member in 2007.
  67. Kanimozhi conducted programs in SUN TV and Vijay TV.
  68. Kanimozhi’s second husband G.Aravindan is Singapore based Tamil literary figure.
  69. Dilip D’Souza was member of PIPFD
  70. Dilip D’Souza’s father was Joseph Bain D’Souza.
  71. J.B.D’Souza was former Maharastra Chief Seccretary and activist.
  72. Teesta Setalva member of PIPFD
  73. Teesta Setalvad married to Javed Anand
  74. Teesta and Javed run Sabrang Communications.
  75. Javed Anand is General Secretary of Muslims for Secular Democracy { ?? }
  76. Javed Akhtar is spokesperson for Muslims for Secular Democracy
  77. Javed Akhtar married to Shabana Azmi
  78. Karan Thapar owns ITV
  79. ITV produces shows for BBC
  80. Karan Thapar’s father was General Pran Nath Thapar COAS during 1962 war, when India lost under his watch.
  81. Karan Thapar was very good friend of Benazir Bhutto and Asif Ali Zardari.
  82. Benazir Bhutto was Pakistan’s Prime Minister.
  83. Benazir Bhutto’s father was Zulfikar Ali Bhutto.
  84. Z.A. Bhutto served as Pakistan’s President.
  85. A.A. Zardari is the current Pakistani’s President.
  86. Karan Thapar’s Mama was married to Nayantara Sahgal.
  87. Nayantara Sahgal is daughter of Vijayalakshmi Pandit.
  88. Vijayalakshmi Pandit was sister of Jawharlal Nehru.
  89. Medha Patkar is a leading spokesperson for Narmada Bacho Andolan.
  90. NBA was helped by Patrick McCully of International Rivers (formerly Internal Rivers Network.)
  91. Angana Chatterjee was on the board of IRN
  92. Dipti Bhatnagar was an Intern/Volunteer at IRN.
  93. Dipti Bhatnagar is an activist at NBA.
  94. Dr. Angana Chatterjee is part of PROXSA 9Progressive South Asians)
  95. PROXSA is mother-ship of FOIL
  96. ASHA endorsed by FOIL
  97. Sandeep Pandey co-founder of Asha for education (ASHA)
  98. Dr. Angana Chatterjee is married to Richard Shapiro
  99. Richard Shapiro is Director and Associate Professor of the Graduate Anthropology Program at CIIS (California Institute of Integral Studies)
  100. Shubh Mathur co-wrote a letter with Angana on ‘Humanitarian Crisis in J&K’
  101. Biju Matthew is co-founder of FOIL (Forum of Indian Leftists)
  102. Vijay Perasaud is co-founder of FOIL.
  103. Vijay Prasa co-authored with Angana Chatterjee and wrote against IDRF 9India Development ad Relief Fund).
  104. ASHA has association with AID (Association for India’s Development)
  105. AID works with FOSA (Friends of South Asia)
  106. FOSA started by a Pakistani – Ali Hasan Cemendtaur.
  107. Amitava Kumar associated with FOIL
  108. FOIL & FOSA opposed California Text Book Edits.
  109. California Text Book Edits was opposed by Michael Witzel.
  110. M.Witzel is Wales Professor of Sanskrit at Harvard University.
  111. Rahul Bose is brother-in-law of Khalid Ansari.
  112. Khalid Ansari is the Chairman of Mid-Day Group of Publication based in Mumbai.
  113. Khalid Ansari is Chairman of M.C. Media Ltd.
  114. M.C. Media Ltd. has a join-venture with BBC for FM radio brodcasting.
  115. Khalid Ansari’s father was Abdul Hameed Ansari.
  116. A.H. Ansari was a freedom fighter and active Congressman.
  117. Dr.John Dayal worked as a journalist with the N.Delhi edition of Mid-Day.
  118. Narasimhan Ram is the Editor-in-Chief of ‘The Hindu’.
  119. N.Ram’s first wife was Susan.
  120. Susan, an Irish, was in charge of Oxford University Press publications in India.
  121. N.Ram and Susan’s daughter is Vidya Ram.
  122. Vidya Ram is a journalist.
  123. N.Ram is now married to Mariam.
  124. N.Ram, Jennifer Arul and K.M.Roy participated in closed door Catholic Bishops Conference of India in Thrissur, Kerala.
  125. Jennifer Arul is the Resident Editor and Bureau Chief in South India for NDTV.
  126. Jennifer Arul is Chief Operating Office for Astro Awani – Indonesian news and information channel.
  127. K.M. Roy was a reporter in `The Hindu’
  128. K.M. Roy is the General Editor of the group of the `Mangalam’ Publications.
  129. Mangalam Group of Publications was started by M.C. Varghese
  130. K.M. Roy received the `All India Catholic Union Lifetime Award’
  131. All India Catholic Union’s National Vice President is Dr.John Dayal.
  132. Dr.John Dayal is also Secretary General of All India Christian Council (AICC)
  133. AICC’s President is Dr. Joseph D’souza
  134. Dr. Joseph D’souza founded Dalit Freedom Network (USA)
  135. Dr.Joseph D’Souza participated in the inaugural Religious Freedom Day
  136. The Religious Freedom Day was attended by former Republican Sentor Rick Santorum
  137. AICC claims Confederation of SC/ST Organizations (India) as a sister organization.
  138. AICC claims Christian Solidarity Worldwide (UK) as a sister organization.
  139. AICC claims Release International (UK) as a sister organization.
  140. Release International states it supplies bibles and literature to meet the need of growth and evangelism.
  141. Dalit Freedom Network partners with Operation Mobilization India.
  142. OM India’s South India Regional Director is Kumar Swamy
  143. Kumar Swamy is the State President of Communal Harmony Committee.
  144. Kumar Swamy serves with Karnataka State Human Rights Commission.
  145. OM India’s North India Regional Director is Moses Parmar.
  146. Moses Parmar serves as North India Public Relations officer of the All India Christian Council (AICC)
  147. OM seeks to plant and strengthen churches in areas of the world where Christ is least known.
  148. OM ministries work with Dalit-Bahujan people in India.
  149. Operation Mercy Charitable Company (OMCC) grew out of OM India
  150. OMCC works with Dalit Freedom Network (DFN).
  151. DFN has Dr. Kancha Illaiah on its Advisory Board.
  152. Dr. Kancha Illaiah is a Professor in Osmania University, Hyderbad.
  153. DFN has William Armstrong on its Advisory Board.
  154. William Armstrong is a former US Senator from Colarado (Republican).
  155. William Armstrong is currently the President of Colorado Christian University.
  156. Colorado Christian University’s one of the strategic objective is to share the love of Christ around the World.
  157. Suhasini Haidar is daughter of Subramanian Swamy
  158. Suhasini Haidar is daughter-in-law of Salman Haidar
  159. Nadira Alvi married V S Naipaul
  160. Nadira Alvi, a journalist, is sister of recently assassinated Maj Gen Amir Faisal Alvi, the ex-chief of Pakistan’s elite SSG
  161. “Resalat” is a Tehran-based Persian daily.
  162. “Ettela’at” is another Tehran-based Persian daily.
  163. “Resallat” and “Ettela’at”signed MoU with “Siyasat” and “Munif”
  164. Siyasat and Munif are Hyderbad, Andhra Pradesh based dailies.
  165. Toseeh is another Persian daily.
  166. Toseeh has tied up with Vaarta.
  167. Vaarta is one of the dailies from A.G.A.Publications Pvt Ltd.
  168. A.G.A Publications Pvt Ltd is one of the companies in Sanghi Group
  169. Sanghi Group was co-promoted by Gireesh Sanghi with his brothers.
  170. Gireesh Sanghi is Congress M.P, Rajaya Sabha
  171. Gireesh Sanghi is All India Vaish Federation National President.
  172. Mahendra Mohan Gupta is on the Advisory Board of AIVF
  173. Mahendra Mohan Gupta is Chairman of Dainik Jagran Group
  174. Ramoji Group is headed by Ramoji Rao
  175. Ramoji Rao is Founder & Chairman of Eenadu
  176. Eenadu is the largest Telugu news daily in Andhra Pradesh.
  177. Ramoji Group also owns ETV Network.
  178. ETV Network produces content in Telugu, Bangla, Marathi, Kannada, Oriya, Gujarati, Urdu & Hindi.
  179. Ramoji is reported to be close to Chandra Babu Naidu and supported of Telugu Desam Party.
  180. Ushodaya Enterprises Pvt. Ltd’s parent company is Ramoji Group.
  181. Blackstone Group is reported to have invested Rs600 crore in UEL.
  182. Deccan Chronicle Holdings Ltd brings out The Deccan Chronicle newspaper.
  183. DCHL also brings out “Andhra Bhoomi” a telugu newspaper.
  184. DCHL also brings out “Asian Age”.
  185. DCHL became a publishing parter of `The New York Times’.
  186. DCHL began publishing `The International Herald Tribune’
  187. T. Venkatram Reddy is the Chairman of DCHL.
  188. T. Venkatram Reddy is former MP, Rajhya Sabha from Congress.
  189. M.J. Akbar was Editor-in-Chief of Deccan Chronicle and Asian Age.
  190. M.J. Akbar is Founder and Chairman of the fortnightly the Covert.
  191. M.J. Akbar worked at `Times of India’, `Sunday’ & `The Telegraph’
  192. M.J. Akbar was a Congress MLA from 1989 to 1991.
  193. M.J. Akbar joined The Brookings Institution, Washington in 2006, as a Visiting Fellow on U.S. Policy Towards the Islamic World.
  194. M.J. Akbar was a member of the `Forum of Islamic Scholars and Intellectual’ held in Makkha al-Mukaramma in 2005.
  195. M.J. Akbar’s wife is Mallika Joseph.
  196. Mallika Joseph worked at Times of India.

Above References are Posted by REAL FACTS  


Hildaraja's Blog

about my reactions and responses to men and affairs

બોઝિલ

EXISTANCE ON THE EARTH IS STILL BOZIL ..

રઝળપાટ

- મારી કલમ ના પગલા

World Hindu Economic Forum

Making Society Prosperous

Suchetausa's Blog

Just another WordPress.com weblog

Guruprasad's Portal

Inspirational, Insightful, Informative..

Aksharnaad.com

અંતરની અનુભૂતિનો અક્ષર ધ્વનિ..

Ramani's blog

Health Mantras Hinduism Research Global Hinduism History Science Vedic Tamil Texts

Jayshree Merchant

Gujarati Writer & Poet

થીગડું

તૂટી-ફૂટી ગયેલા વિચારો પર કલમ થી માર્યું એક થીગડું.....

Swami Vivekananda

Let noble thoughts come to us from all sides, news too..

Acta Indica › The St Thomas In India History Swindle

Articles on the dubious Saint Thomas in India legend by noted historians, researchers, and journalists

2ndlook

Take a 2ndlook | Different Picture, Different Story

उत्तरापथ

तक्षशिला से मगध तक यात्रा एक संकल्प की . . .

Stories from the Heartland

One Californian's life as a Midwest transplant

Vicharak1's Weblog

My thoughts and useful articles from media

%d bloggers like this: